آرشیو مهر ماه 1401

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی



خانمهایی که در طول بارداری با حالت تهوع و استفراغ زیاد درگیر هستند دندانهایشان در معرض اسید قرار میگیرد. پس بعد از هربار استفراغ دهان خود را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین که در یک لیوان آب حل شده شستشو دهید. دقت بفرمایید که تا یک ساعت نباید مسواک بزنید. محلول جوش شیرین از حملهی اسید به مینا جلوگیری میکند. در صورتی که در طول دورهی حاملگی نیاز به استفاده از خدمات رادیوگرافی دندان داشتید بدانید که استفاده از این نوع رادیوگرافی برای شما ایمن است. ارتودنسی کاموفلاژ چیست؟ البته دندانپزشکان و متخصصین زنان و زایمان توصیه میکنند که خانمهای باردار در حین تصویر برداری از جلیقههای محافظ ناحیهی شکم استفاده کنند. استفاده از داروها، بیحسیها، آنتی بیوتیکها و … نیز فقط و فقط با نظر دندانپزشکان و تجویز آنها مجاز خواهد بود. توصیهی دندانپزشکان درمانگاه دندانپزشکی شبانهروزی آبان تهران این است که با توجه به بی خطر بودن روشهای درمانی و تشخیصی در طول زمان بارداری، بازهم بهتر است تشخیص و درمان بعد از سهماههی اول انجام شود. چرا که تهوع و استفراغ در سهماههی اول بارداری ممکن است مقداری باعث سخت شدن روند تشخیص و درمان شود.
  • MF 4/5
  • کالبدشناسی و مرفولوژی دندان
  • لمینت دندان
  • هندپیس پروفیلاکسی
به جرات می توان گفت یکی از بزرگترین نعمت های خداوند به انسان حضور دندان هاست. دندان های که علاوه بر اینکه نقش مهمی در تغذیه و هضم غذا در بدو ورود ایفا می کنند نقش مهم دیگری در کمک به تکلم صحیح حروف و ایجاد فرم طبیعی و زیبای صورت را به عهده دارد. این دندان ها ساختار های سفید رنگی هستند که درون فک تمامی مهره داران دیده می شوند با این حال انسان در تنوع دندان ها ما بین سایر مهره داران بی نظیر است. در این مقاله قصد داریم این ساختار های سفید رنگ را بیشتر بشناسیم ، به همین منظور موضوعات زیر مورد کنکاش قرار خواهیم داد. آغاز فرآیند رویش دندان در انسان شامل مراحل مختلفی است که بدو و شروع آن به زمانی بر می گردد که انسان را جنین نام نهاده اند . درواقع دندان ها قبل از تولد و زمانی که جنین 6 ماه دارد رشد خود را آغاز می کنند. اما در زیر پوست لثه قرار داشته و فروان نکرده اند .

دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان

در نهایت، پس از چند لایه، رزین حفره را به طور کامل پر می کند تا ظاهر طبیعی دندان را احیاء کند. دندانپزشک از یک دستگاه پولیش برای پرداخت نهایی و صاف و صیقلی کردن سطح ترمیم دندان استفاده می کند. هزینه های پر کردن دندان به نوع پر شدگی که شما انتخاب خواهید کرد بستگی خواهد داشت. از آینه ها گرفته تا دریل ها، هر ابزار هدف خود را دارد، و خبر خوب این است که اکثر ابزارها واقعاً کاملاً بی ضرر هستند. اگر شما یک فرایند در پیش دارید که نیاز به ایجاد حفره دارد، دندانپزشک برای شما از بی حس کننده ها استفاده می کند تا درد را کاهش دهد. در حقیقت، ممکن است حتی چیزی جز ارتعاشات دریل را احساس نکنید! و به یاد داشته باشید، ابزارهای دندانپزشکی صرفاً برای کاربرد حرفه ای استفاده می شوند، سعی نکنید از این ابزارها برای کاربرد در منزل توسط خودتان یا افراد غیر متخصص استفاده کنید. آیا تراشیدن پلاک های از روی دندان ها در منزل مشکلی ندارد؟ هرگز خودتان از ابزارهای دندانپزشکی استفاده نکنید. بلکه به جای آن، برای حذف پلاک ها از روی دندان ها، باید یک قرار ملاقات با دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید. اکثر ابزارهای دندانپزشکی بسیار تیز هستند و تنها برای استفاده توسط متخصصان حرفه ای تولید شده اند. دندانپزشکان و دستیاران دندانپزشکان برای زدودن بی خطر پلاک و تارتار از سطح دندان های شما آموزش خاص دیده اند. اگر از آنها درست استفاده نشود، به راحتی می توانند موجب آسیب به لثه و تحلیل لثه شوند (لثه ها از روی دندان ها کنار می روند و ریشه های حساس دندان ها بدون پوشش باقی می مانند. • کبودی، تورم و محدودیت در عملکرد دهان و دندان، یک امر طبیعی می باشد. • یکی از مشکلاتی که حین جراحی دندان برای لب و گوشه های دهان رخ می دهد، خشکی و ترک خوردن آن است. دلیلش هم این است که معمولا با یک انبر دهان را کشیده و باز نگه میداند. برای از بین بردن این حالت می توانید از وازلین و یا بالم لب استفاده کنید. این دو، پوست لب و اطراف آن را نرم و چرب نگه می دارند و از ترک خوردن و پاره شدن آن جلوگیری می کنند. • اتفاقی که بعد از جراحی رخ می دهد، متورم شدن ماهیچه های گلو است. این موضوع باعث می شود که فرد در بلع غذا دچار مشکل شده و احساس گلو درد داشته باشد. باید بدانید که این موضوع از عوارض جراحی دندان است و بعد از دو سه روز از بین می رود. یکی دیگر از مواردی که در زمینه ی همه چیز درباره جراحی دندان باید بدانید این است که برای انجام عمل جراحی دندان معمولا از بی حسی ها و یا بیهوشی های مختلفی استفاده می شود.

دندان و دندانپزشکی ایران

برق ورودی یونیت ها در ایران v 220/ ۵۰ Hz یا همان برق شهر است. همچنین رگولاتورها, موتورها و … در این قسمت قرار دارد. کلیه حرکات صندلی و راه اندازی اینسترومنت ها را میتوان با پدال پایی نیز انجام داد. بعضی از پدال ها الکتریکی و برخی که معمولا قدیمی تر هستند پنوماتیکی میباشند و معمولا دارای یک وزنه برای حفظ تعادل و یک دسته برای کنترل حرکات صندلی میباشند. از نظر ساختار و فیزیک تولید صندلی ها در سه تایپ Z - X - U یا I تقسیم بندی میشوند. بیشتر کارخانجات به دلیل آسان بودن تولید از روش اول استفاده میکنند. بعضی از کارخانجات نیز به این دلیل که قدرت و استحکام صندلی در نوع دوم بیشتر است از این فیزیک برای تولیداستفاده میکنند. هر صندلی دارای دو موتور است. یک موتور برای قسمت نشیمن گاه و بالا و پائین کردن و موتور دیگر جهت جابجایی پشتی مورد استفاده قرار میگیرد. برای راحتی کار دندانپزشک علاوه بر قابلیت انتخاب positionهای مختلف، دو mode در صندلی ها به نامهای Zero position و Over position پیش بینی میشود.

تجهیزات دندانپزشکی

خیلی از افراد در این حالت آمالگام نقره ای را با کامپوزیت هم رنگ آن جایگزین میکنند. افراد برای زیباشدن دندانها به جای آمالگام نقره ای میتوانند از کامپوزیت برای رنگ دندان هم استفاده کنند که یک جایگزین خیلی بهتر به حساب می آید. کرادینگ یا اصلاح بهم ریختگی در دندانها را میگویند که بدون ارتودنسی نیز میتواند انجام شود. دندانپزشک https://iran-dental.ir/ زیبایی باتوجه به موارد ترمیمی، نامنظمی های موجود در دندانها را برطرف کرده و ظاهری زیبا را به شما هدیه میدهد. دندانپزشکان برای طراحی لبخند از عدد خاصی برای نسبت طلایی استفاده میکنند. از دیگر روش هاییکه برای دندانپزشک زیبایی برای زیباسازی و ترمیم دندانها استفاده میشود، استفاده از روکش های دندانی بوده و این کار از طریق روش های مختلفی انجام میشود. روکش های دندانی باتوجه به وضعیت دندانهای بیمار روی دندان ها قرار میگیرد. در صورتیکه دندان کشیده ود، برای جایگزین کردن ن باید دو دندان مجاور ناحیه بی دندانی به عنوان پایه درنظر گرفته شده و ناحیه وسط نیز پر بشود.

دانستنی های دندانپزشکی برای کودکان

در این مطلب از سری دانستنی های جالب و مفید می خواهیم دانستنی هایی در مورد پزشکی و سلامتی را به شما اطلاع دهیم تا بتوانید در زندگی روزمره خود بکار بگیرید. پس با ما همراه باشید. آیا میـدانستیـد کـه سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانس های علمی به عنوان سم کبد معرفی میشود ؟ آیا میـدانستیـد کـه گوشت مرغ و ماهی های پرورشی موجود در بازار با هورمونها هستند که عوارض متعددی به بار می آورند ؟ آیا میـدانستیـد کـه قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است ؟ آیا میـدانستیـد کـه ماده اولیه کالباس از سویاست که سودازا و مضر است و موجب کم حافظگی می شود. بنابر شواهد عینی، زایدات گوشت و گوشت های غیر قابل استفاده برای ساخت سوسیس و کالباس استفاده می شود ؟ آیا میـدانستیـد کـه پیامبر اسلام (ص) فرموده اند گوشت گاو مرض است. روغن آن دارو و شیر آن شفا است ؟ آیا میـدانستیـد کـه گوشت گاو به گفته بوعلی سینا عامل 16 بیماری مهلک می باشد که اولین آن سرطان و دومین آن مالیخولیا (اسکیزوفرنی) و سومی آن بواسیر می باشد. عکس دندان و دندانپزشکیاز این ابزار که دارای انواع مختلفی هستند به منظور برش دادن و پالیش کردن و تراشیدن و… انواع دیسک های پرداخت و اتمام را به منظور استفاده به ماندرل متصل می کنند. به منظور شکل دادن و براق شدن و ترمیم دندان از این ابزار استفاده می شود . این ابزار همچون دیسک پرداخت برای براق کردن وترمیم انواع آمالگام دندانپزشکی و کامپوزیت دندانپزشکی و روکش های طلا استفاده می شود . از این ابزار برای برداشتن پوسیدگی در آماده سازی حفره استفاده می شود. از این ابزار برای شکل دهی و مشخص کردن زاویه های خطی و نقطه ای در حفره استفاده می شود. این ابزار برای برداشتن مینای دندان فاقد ساپورت و همچنین پخ کردن دیواره های سرویکالی استفاده می شود. از این ابزار برای برداشتن مینای دندان هایی که فاقد ساپورت هستن و نیز به عنوان صاف و صیقلی کردن دیواره های حفره استفاده می شود . از این ابزار هم همچون هچت برای برداشتن مینای دندان های بدون ساپورت استفاده می شود.
  1. ابزارهای معاینه- اینه
  2. تصویر روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت
  3. ظاهر زیبا، کمک و اصلاح طرح لبخند
  4. کد آیسیک محصولات طرح توجیهی تجهیزات دندانپزشکی
  5. لزوم توجه به وقت بیمار
مکیدن بیش از حد پستانک: از سن 2 تا نهایتا 2.5 سالگی باید پستانک را از کودک خود بگیرید. اگر دلبندتان بیش از این موعد و بیش از حد از پستانک استفاده کرد حتما باید از متخصص دندانپزشکی کودکان کمک بگیرید؛ زیرا ممکن است باعث بروز ناهنجاری ها و جابجایی دندان و فک در آینده شود. مکیدن انگشتان پا: این عادت نامناسب باید در اسرع وقت متوقف شود زیرا علاوه بر مشکلات دندان و فک در الگوی رشد صورت نیز منجر به بروز مشکلات جدی می شود. نفس کشیدن یا تنفس مداوم از طریق دهان: اگر متوجه شدید کودک شما از دهان خود نفس می کشد، با پزشک متخصص و دندانپزشک اطفال خود مشورت کنید. برای پیشگیری یا درمان حفرات دندان و یا پوسیدگی دندان، دندانپزشکان اطفال از فلوراید استفاده میکنند. فلوراید به تقویت مینای دندان کمک میکند و مهمترین اقدامی که یک دندانپزشک کودکان برای محافظت از دندان در برابر پوسیدگی میتواند انجام دهد همین پروسه فلوراید تراپی یا فلوراید درمانی است.
  1. یونیت پارس طب مدل صدف
  2. از مسواک یکدیگر استفاده نکنید
  3. شستشوی دورانی و گردشی کف دست و انگشت دست و دست مخالف
  4. لبخند هالیوودی
  5. پیشگیری از بروز برخی صدمات
  6. مجموعه وسایل لازم برای جایگذاری رابردم
تمیز کردن لثه کودک با دستمال مرطوب پس از تغذیه می تواند از آسیب ساختاری دندان در اثر باکتری جلوگیری کند. هنگامی که تعداد کمی دندان شیری ظاهر می شود ، می توانید دندان های او را با مسواک نرم مسواک بزنید یا در پایان روز مسواک بزنید. وقتی والدین عادت های غذایی خوبی را در خانه رعایت نمی کنند ، کودکان از مشکلاتی مانند مجله دندانپزشکی ایران دنتال پوسیدگی دندان رنج می برند. دادن یک بطری (شیر ، آب و غیره) به کودک هنگام خواب ممکن است برای مدت کوتاهی راحت باشد ، اما برای دندان های کودک ضرر دارد. وقتی شیرینی شیر یا آب میوه ساعت ها روی دندان کودک باقی بماند ، باعث خوردگی مینای دندان می شود و شرایطی ایجاد می کند که به سندرم شیشه شیر معروف است. از علائم این سندرم سوراخ شدن و تغییر رنگ دندان است. در موارد شدید ، حفره هایی در دندان ایجاد می شود که تا پیدا شدن دندان های دائمی کودک ، همه باید آنها را پر کنند.

بررسی علت بوجود آمدن سنگ لوزه در مجله ایران دنتال

۵ بازديد ۰ نظر
طبیعی است لابراتوری که به طور مداوم رضایت مراجعه کنندگان را کسب کند، مورد اعتماد دندان پزشکان و بیماران قرار خواهد گرفت. از طرفی عشق و علاقه به کار، مهمترین عامل موفقیت در هر زمینه ای به شمار می آید. رشته پروتز دندان نیز از این ویژگی مستثنی نیست. چرا که این شغل، شغلی صددرصد عملی است و درست انجام دادن کار به این شرط امکان پذیر خواهد بود که با علاقه انجام گیرد. به طور کلی، داوطلبان می توانند مطابق با علایق خود هر کدام از رشته های پیراپزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. أخذ قبولی در هر کدام از رشته های پیراپزشکی از جمله پروتز دندانی، نیازمند پشتکار داوطلبان خواهد بود. فردی که فارغ التحصیل رشته علت بوجود آمدن سنگ لوزه پروتز دندان باشد و در این زمینه وارد محیط کار شود را، تکنسین پروتز دندان می گویند. به جرأت می توان گفت که وضعیت بازار کار رشته پروتز دندان، وضعیت مناسبی به نظر می رسد. بعبارتی هر دندان پزشک برای ارائه خدمات درمانی در رابطه با سلامت و زیبایی دندان، نیاز به حداقل یک تکنسین پروتز دندان خواهد داشت. با وجود گسترش بهداشت در سراسر دنیا و نیاز کمتر از پیش به دندانپزشکی، علم دندان پزشکی هنوز در وضعیت کاری مناسبی قرار دارد. بخصوص که افراد بسیاری برای زیبایی دندان های خود اهمیت بالایی قائل هستند و خدمات بسیاری را در این زمینه از دندان پزشکان دریافت می کنند.
  1. حالا می توانید با خیال راحت دستکش های خود را بپوشید
  2. اسپاتول محکمه(Spatulas for mixing Dental plaster)
  3. احترام به همه بیماران
  4. فعالیت های خارج از خانه را محدود کنید
در فرایند آرامبخشی با گاز خنده، اکسید نیتروژن با اکسیژن مخلوط شده و از طریق یک ماسک کوچک بر روی بینی کودک استنشاق میشود. از کودک خواسته میشود تا از طریق بینی نفس بکشد. از زمانی که گاز شروع به اثرگذاری میکند، کودک معمولاً کمتر مضطرب و عصبی میشود. اثرات اکسید نیتروژن خفیف است. این گاز بیخطر است و به سرعت از بدن خارج میشود. کودک شما بیدار و هوشیار میماند و میتواند با دندانپزشک ارتباط برقرار کند. هنگامیکه گاز خنده برداشته میشود، اثرات آن بسیار سریع محو میشود. دندانپزشک چند دقیقه بعد از درمان، به کودک اکسیژن میدهد و این امر کمک میکند تا گاز باقیمانده از بدن کودک خارج شود. گاهی اوقات بچههای کوچک ممکن است ماسک را قبول نکنند یا گاز خنده ممکن است آرامبخش مناسبی برای آنها نباشد. علاوه بر این، اکسید نیتروژن گاهی اوقات میتواند باعث احساس تهوع کودک شود. بهتر است چند ساعت قبل از دندانپزشکی به روش آرامبخشی آگاهانه، فقط به کودک غذای مایع یا وعده غذایی ساده بدهید.

دانستنی های دندانپزشکی

امروزه در کشور ایران فرصتهای شغلی برای دندانپزشکان جوان به دو دلیل عمده محدودتر شده است که یکی از این دلایل پیشرفت بهداشت در کشور ایران است است. یعنی خوشبختانه کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان در جهت پیشگیری و اهداف بهداشتی حرکت کرده و بسیاری از بیماریها را مهار و کنترل کرده است. در نتیجه مردم کمتر به پزشکان و دندانپزشکان مراجعه میکنند. از سوی دیگر در چند سال اخیر رشد پزشکان و دندانپزشکان نسبت به نرخ رشد جمعیت افزایش یافته است. برای مثال اگر تا ۲۰ سال قبل به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک دندانپزشک وجود داشت حال به ازای هر ۵ یا ۶ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد. البته ذکر عوامل فوق به معنای آن نیست که هیچ فرصت شغلی برای دندانپزشکان جوان وجود ندارد بلکه در بسیاری از شهرستانهای کشور، ایران هنوز شاهد کمبود دندانپزشک هستیم. یعنی در حالی که در بعضی از نقاط کشور به ازای هر ۲ هزار نفر یک دندانپزشک داریم، در نقاط محروم کشورمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد. قطعات تجهیزات دندانپزشکیبهترین نور برای فضای دهان نور ساطع شده از لامپ های کوارتز - هالوژن است. در لامپ های قابل حمل چنین نکاتی لحاظ شده است و از محافظ های مناسب برای جلوگیری از ضرباتی که ممکن است منجر به صدمه دیدن و یا سوختن این لامپ ها شود، استفاده شده است. البته قراردادن اینگونه جک ها در تخت های پرتابل مرسوم و متداول نبوده و برای به حرکت درآوردن تخت، از اهرم های دستی استفاده می گردد. دلیل اصلی آن وزن زیاد جک ها و به دنبال آن عدم امکان جابجایی آنها است. همچنین تخت های با قابلیت برنامه ریزی حرکات نیز در یونیت های دندانپزشکی به چشم می خورد که در انواع قابل حمل آن وجود ندارد. تخت دندانپزشکی شاید تنها تفاوت این مجموعه قابل حمل با انواع مورد استفاده آن در مطب باشد. جهت انجام اعمال دندانپزشکی، وجود نور مناسب الزامی است که اهمیت وجود لامپ دندانپزشکی را حین انجام اعمال جراحی دندان مشخص می سازد. یونیت های حامل وسایل تراش نیز یکی از انواع یونیت هاست که ابزار های موتوری را در اختیار پزشک قرار می دهد و حداقل دارای یک توربین هوا، میکروموتور و سرنگ سه گانه است. تمام موارد ذکر شده، قابل اضافه نمودن به انواع سیستم های مجله ایران دنتال دندانپزشکی قابل حمل خواهند بود؛ به استثنای تجهیزات ثابتی که بر روی این گونه مجموعه های پرتابل عرضه می گردد. انتخاب سایر وسایل، بسته به نیاز دندانپزشک و انتخاب او صورت خواهد گرفت. ♦ بسیاری از افراد بر این باورند لمینت قسطی توسط پزشکان کم تجربه و مواد بی کیفیت انجام می گیرد. در صورتی که اینگونه نیست. اتفاقا کلینیک های باسابقه و معروف با داشتن دندانپزشکان متخصص و حرفه ای این طرح را برای مشتریان خود ارائه می دهند تا آنها بدون کوچکترین مشکلی فقط به فکر زیباسازی دندانهای خود باشند. چه عواملی بر قیمت لمینت دندان قسطی تاثیرگذار است؟ همانطور که اشاره نمودیم کیفیت و جنس مواد اولیه لمینت های قسطی هیچ تفاوتی با لمینت نقدی ندارد. ♦ کیفیت و جنس مواد اولیه لمینت: جنس مواد اولیه لمینت، متفاوت میباشد و هر کدام از آنها از ویژگی و کیفیت خاص خود برخوردار هستند. طبیعتا هرچه کیفیت جنس مواد اولیه لمینت بهتر باشد قیمت لمینت اقساطی نیز افزایش می یابد. ♦ نوع تجهیزات دندانپزشکی: هرچه تجهیزات مصرفی در اجرای لمینت، بروزتر و پیشرفته تر باشد کیفیت اجرای لمینت نیز بهتر می شود و متقاضی، نتیجه بهتری از آن می گیرد.
  • دارا بودن بهترین برندهای ایرانی و خارجی
  • پلاستیک اینسترومنت مسطح با نوک تفلون
  • فریم رابردم
  • نحوه صحیح مسواک زدن (روزی 3 بار با رعایت نکات ایمنی)
  • شماره تماس به نام متقاضی و مالک کارتابل
  • داشتن تاییدیه از وزارت بهداشت
  • Needleman, H. Pediatric Dentistry, March 22, 2000
دندانپزشک خوب ویژگی هایی دارد که با دانستن این ویژگی ها می توانید پزشک مناسبی برای درمان های زیبایی دندان های خود پیدا کنید ، مخصوصا برای شما که تهران زندگی می کنید و به دنبال بهترین دندانپزشک تهران هستید. ۲. از آنجا که شما به دانشکده دندانپزشکی نرفته اید، قاعدتا به یک دندانپزشک متکی هستید تا به شما در زمینه بهداشت دهان و دندان، مسائل پزشکی، عادت های خوب و گزینه های درمان اطلاع رسانی کند. ۳. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) پیشنهاد می کند که مطمئن شوید مطب دندانپزشک شما “تمیز، منظم و استریل باشد”. اگر چیزهایی مانند دستکشهای قدیمی و ابزارهای کثیف را که در جای خود قرار نداشتند را متوجه شدید، قطعا این کار دندانپزشک می تواند اتاق درمان را آلوده باعث بیماری شما و خانواده شما شود. ۴. شما یک دندانپزشک خوب می خواهید نه یک فروشنده ؛ دندانپزشکان خوب سعی نخواهند کرد شما را در مورد محصولات و درمان هایی که به طور مطلق نیازی ندارید و شما قبل از معاینه درخواست نکرده اید، اجبار کند. ۵. بهترین دندانپزشک سعی در ایجاد یک رابطه درازمدت با بیمار می کند که به معنی پیگیری زمان های منظم برای معاینه دوره ای دهان و دندان است. ۶. برخی از روش های دندانپزشکی می توانند طولانی و دشوار باشند، اما شما بعد از چند ساعت احساس ناراحتی می کنید. یک دندانپزشک خوب بعد از یک درمان طولانی یا دشوار دوره نقاهت شما را دنبال خواهد کرد تا مطمئن شود عوارض ناشی از درمان در شما وجود ندارد. ابزار تری دندانپزشکی در شکلهای مختلفی طراحی شده است که هرکدام برای بخشی از خدمات دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد و شامل سینیهای بهداشت دندان، سینی مخصوص عملیات دندانی و سینی مخصوص جراحیهای دهان و دندان است. پنس دندانپزشکی برای جابهجا کردن مواد و گاز به داخل و خارج از دهان استفاده میشود، این پنسها انواع ساده و سرکج دارند که هرکدام دارای سایزبندیهای متفاوت است. پروپ دارای علائم خاصی است که میزان عمق پاکتهای لثه را نشان میدهد، این نشانهها شامل اندازه 1 میلیمتر، 3 میلیمتر و SRP هستند. رول های دندانپزشکی دارای الیافی با قدرت جذب بسیار بالای مایعات هستند و تمیز کردن دهان و همچنین وسایل و تجهیزات دندانپزشکی با این وسایل صورت میگیرد. این وسیله برای پخش کردن آمالگام در عمل پرکردن دندانهای پوسیده استفاده میشود. گوده آمالگام نیز در تکیب استفاده میشود. از این ابزار برای تمیز کردن حاشیه داخلی و خارجی دندان از مواد اضافه استفاده میشود. از این وسیله برای فشردن مواد آمالگام در حفرههای دندانی استفاده میشود، سری این وسیله نرم و دایرهای شکل است و در سایزهای کوچک و بزرگ و بهصورت یکطرفه و دوطرفه وجود دارد. کاربرد برنیشر در صاف و صیقلی کردن آمالگام بعد از فشردن آن است، این وسیله دارای یک سری توپی شکل است و برای تمیز و مرتب کردن سطح آمالگام از آن استفاده میشود. تی برنیشر برای صاف کردن سطح آمالگام بعد از تمیز کردن آن مورد استفاده قرار میگیرد. در حقیقت تراشیدنهای اولیه آمالگام روی دندان به وسیله این ابزار صورت میگیرد. این ابزار دارای یک فلز نرم است که یک سر آن توپی و سر دیگر آن پدالی شکل است. دیگر هرگز تجهیزات دندانپزشکی دست دوم خود را از دست ندهیدهنگامی که مواد پر شدگی به وسط دندان چسبانده میشود، به آن اینله و هنگامی که پر شدگی دربردارنده یک یا چند نقطه از دندان است یا سطح جونده دندان را میپوشاند، به آن آنله گفته میشود. اینله و آنله تا حد ممکن ساختارهای سالم دندان را محافظت میکنند و جایگزینی برای روکش هستند. اینله گاهی اوقات پرکردن Amped-up نیز نامیده می شود. اینله سطح دندان از دست رفته به خاطر پوسیدگی یا به دلایل دیگر را تشکیل می دهد. این نوع برای دندان ها شکل میگیرند و از طلا ساخته میشوند. در حال حاضر، می توان آنها را از سرامیک یا کامپوزیت ساخت و با رنگی که به دندان های شما بیشتر نزدیک است مطابقت داد. انله مشابه است، اما بر روی سطح خارجی دندان قرار میگیرد. آنها نیز سرامیک یا کامپوزیت هستند. روکش ها و کپ ها در واقع تجهیزات دندانپزشکی هستند که دندان را پوشش میدهند. آنها زمانی استفاده میشوند که دندان های اصلی آسیب دیده اند، ضعیف شده اند، با دندان های دیگر به خوبی متناسب نیستند، تغییر رنگ داده اند، و یا نیاز به فضایی برای بریج دارند.
  • لیست تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی
  • لیست تجهیزات دندانپزشکی بی حسی
  • فورسپس کلامپ رابردم
  • پلاستیک اینسترومنت مسطح
  • لزوم توجه به وقت بیمار
  • حامل آمالگام
اما موقت بودن دندان های شیری کودکان به این معنی نیست که آن ها نیاز به مراقبت یا مراجعه به مطب دندانپرشکی اطفال ندارند. رسیدگی به بهداشت دهان و دندان کودکان یک سرمایه گذاری ارزشمند برای آینده آن ها است. هرچه دندان های کودکان در سنین پایین بیشتر تحت مراقبت باشند و مراجعه به دندانپزشک کودکان نیز منظم باشد در آینده کودکان از سلامتی بالایی برخوردار خواهند بود. بهترین سن ارتودنسی برای کودکان چه سنی است؟ فضانگهدارنده دندان مطابق نظر مراکز معتبر ارتودنسی دندان در سراسر جهان (از جمله آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا) بهترین سن ارتودنسی کودکان معمولا سن 7 تا 12 سالگی است. آیا مراجعه زودهنگام به متخصص دندانپزشکی اطفال در درمان مشکلات همترازی دندان موثر است؟ مشکلات ارتودنسی در اغلب موارد و در بیشتر بیماران ناشی از مسائل ژنتیکی است. جدای از این برخی عادات نامناسب دوران کودکی میتواند باعث تغییر جهت یا حتی جوانه زدن بد شکل دندان دائمی شود.


در بسیاری از مراجع و منابع رسمی سلامتی شامل هفت مولفه است. این مولفه ها توسط دو پژوهشگر دانشگاه ویسکانسین به نام های دکتر ابوت و دکتر جونز تدوین شده اند. سازمان جهانی بهداشت نیز به عنوان یک منبع خارجی، آن را در سایت خود قرار داده است. سلامت جسمانی به معنای عدم وجود بیماری یا آسیب در فرد است. در این شرایط انسان قادر به انجام فعالیت های روزانه و حفظ انرژی برای موارد اضطراری و دوری از بیماریها و تناسب کلی دلیل نام گذاری یویو جسمی است. مصادیق اصلی توجه به سلامتی شامل خواب کافی، رژیم غذایی مناسب، ورزش و فعالیت بدنی، بهداشت و عدم تنش در زندگی است. سلامت و بهداشت روانی هر فرد، چنانچه بیشتر از سلامت جسمانی اهمیت نداشته باشد حداقل به همان اندازه مهم و قابل توجه است. وضعیت سلامت جسمانی بر سلامت روان و سلامتی افراد مبتلا به بیماری های روانی تأثیر می گذارد. توانایی کنترل هیجانات به شکلی که در بیان آنها راحت باشیم و بتوانیم شکل و شیوه مناسب اظهار و ابراز آنها را انتخاب کنیم، به عنوان سلامت عاطفی تعریف میشود.
  • به ازای BMI ≥ ۳۵ یا BMI ≥ ۴۰ "چاقی شدید"
  • تومور گوش (عارضه غیر سرطانی)
  • تحت پوشش قراردادن بیماریهای مختلف
  • به ازای BMI ≥ ۳۵ یا BMI ≥ ۴۰-۴۴٫۹یا BMI ≥ ۴۹٫۹"چاقی مرضی"
تهران- ایرنا- سلامتی از مهمترین حقوق اولیه انسان بهشمار میرود که در این میان جایگاه پزشکان به عنوان مدافعان سلامت در حفاظت و مراقبت از آن بسیار چشمگیر است. فعالیتهای تلاشگران این عرصه و نقشی که در تأمین امنیت، آرامش و سلامت جامعه ایفا میکنند از همت والای این قشر حکایت دارد. همه جوامع انسانی از تاریخ باستان عقاید پزشکی منحصر بهفردی در خصوص شیوع و مبارزه با بیماریها داشتند و اغلب به دلیل نداشتن دانش کافی، بیماریها را ناشی از اراده الهی و مسائل ماوراء الطبیعی میپنداشتند. البته با ظهور پزشکی بر پایه علم و پیشرفت آن در سده های گذشته، تمامی این ادعاها و حتی روشهای درمانی ضعیف و ضعیفتر شدند. هر رویداد و مناسبتی که در تقویم رسمی هر کشور مشخص میشود، بیشک از یک اتفاق نشأت گرفته و هدف خاصی را دنبال میکند. روز پزشک در ایران مصادف با تولد پزشک و حکیم بزرگ، ابوعلی سینا است. ابوعلی سینا از مشهورترین و تاثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان جهان به شمار می رود که آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت بسیار دارد.

پزشکی و سلامت ذهنی

برخی از مدلهای پزشکی از راه دور ممکن است تداوم مراقبت را کاهش دهند. شرکتهای پزشکی از راه دور که با مصرف کننده روبرو هستند، مزایای زیادی از مراقبت درخواستی برای بیماران ارائه می دهند. یک بیمار بیمار می تواند به سادگی به صورت آنلاین وارد سیستم شده و از وی برای ملاقات با یکی از پزشکان شرکت پزشکی از راه دور درخواست کرده و تحت درمان قرار گیرد. یک پزشک تصادفی که بیمار را نمی شناسد، کل سابقه پزشکی او را نمی داند و هنگام ویزیت آنلاین ممکن است راهکار های درمانی موثری را نتواند ارائه دهد. برخی از منتقدان استدلال می کنند که تعاملات پزشکی از راه دور غیر شخصی هستند، و معاینات فیزیکی اغلب برای تشخیص کامل ضروری است. اگر بیماران بیشتری به جای مراجعه حضوری به تعاملات آنلاین متوسل شوند، این امر چه تأثیراتی خواهد داشت؟ ویزیت حضوری پزشک در بسیاری از موارد به وضوح ارزشمند و ضروری است. بهتر است از راه دور برای تکمیل این ویزیت ها استفاده شود. برای انجام معاینات ساده با بیماران و اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی پیش می رود. برای بیماریهای حاد جزئی (مانند عفونت ها)، اغلب نیازی به ویزیت حضوری با یک بیمار ثابت نیست. در این موارد، پزشکی از راه دور می تواند در وقت و هزینه بیمار، پزشک و سیستم مراقبت های بهداشتی صرفه جویی کند. پیش از نوشیدن مشروبات الکلی و به هنگام بلند کردن لیوان یا جام، فارسیزبانان معمولاً عبارت «به سلامتی» را به زبان میآورند که به معنی آرزوی تندرستی برای اطرافیان است. سلامت روان به اندازه سلامت جسم در حفظ سلامت و تندرستی عمومی افراد نقش دارد. سلامت روان زمانی تأمین میشود که فرد از نظر روانی در آرامش کامل به سر ببرد. یکی از راههای تأمین سلامت روان، دوری از استرسهای روزمره است. مجله پزشکی سلامت و مشاوره سلامت اگر اعضای خانواده بتوانند در مشکلات کوچک و بزرگ در کنار هم باشند، میتوانند تاحد قابل قبولی باعث ایجاد آرامش در خانه و حفظ سلامت روان تکتک اعضای خانواده شوند. سلامت روان، به نکته دیگری که همان خواب آرام باشد هم بستگی دارد. زمانی ما میتوانیم توقع حفظ سلامت روان خود را داشته باشیم که بتوانیم خواب آرامی را در طول شب تجربه کنیم. خواب ناکافی یا بیخوابیهای مداوم، تأثیری به شدت منفی بر سلامت روان میگذارد و فرد را دچار خستگی، اضطراب و در موارد شدیدتر، بدخلقی و عصبانیت میکند.
  • افکار خودکشی
  • بیزاکودیل شیاف مقعدی 10 و 5
  • تشخیص صرع و مانیتور تشنج
  • بیمه سلامت ایرانیان
  • افزایش دشواریهای زمان بیهوشی عمومی[۲][۷]
  • آمفتامینها از جمله مت آمفتامین
فناوریهای پیشرفتهای مانند اسپکترومتر مینیاتوری، تجهیزات اولتراسوند قلبی، تصویربرداری از استخوان، روشهای غیرتهاجمی برای بررسیهای بیوشیمیایی نمونههای خون و بافت و پیشرفت روشهای درمان آسیبهای نخاعی همگی نتیجه مطالعات فضایی هستند. در سال 1996 مرگ و میر زنان ناشی از سرطان سینه در امریکا حدودا 44560 نفر بود. پیشرفتهای اخیر در فناوری فضایی در حال حاضر منجر به تحول چشمگیری در فناوری تصویر برداری شده است. یکی از این فناوریها سیستم ماموگرافی دیجیتال است که این سیستم به طور دقیقی نمونه برداری از سینه را امکان پذیر می سازد. در این دستگاه از backside-thinned CCD بهره گرفته شده است که اولین بار برای اسپکترومتر تلسکوپهای فضایی طراحی و ساخته شده بود. در واقع فناوری فضایی باعث شد ماموگرافی دیجیتال مستقیم ظرف کمتر از 2 سال پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و در تشخیص زودرس و درمان سرطان سینه موثر باشد. نتیجه تحقیقات دانشمندان و پزشکان در زمینه فضا، کشف روشهای نوین درمان پزشکی و ارتقای بهداشت و سلامت بر روی زمین بوده است.

جامعه شناسی پزشکی و سلامت

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط دکتر فاطمه نعمت اللهی ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید. با امید به زندگی طولانی تر، افزایش تعداد افرادی که با بیماری های مزمن زندگی می کنند و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، فشار زیادی بر سیستم های بهداشتی در سراسر جهان تحمیل می شود. ضمنا یک روند رو به رشد وجود دارد که علم پزشکی را به سمت پزشکی دیجیتال در مراقبت های بهداشتی هل می دهد. همزمان با افزایش استفاده از پلتفرم های سلامت دیجیتال، بیماران سریعتر به خدمات بهداشتی دسترسی پیدا می کنند و متعاقبا کیفیت مراقبت از آن ها بهبود پیدا می کند. در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط دکتر سیروس مومن زاده ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید. فناوری های سلامت دیجیتال به بیماران کمک می کنند تا از طریق نظارت و رصد منظم علائم فردی، شرایط بهداشتی خود را مدیریت کنند. از همه مهمتر، این ابزاری برای تشخیص زود هنگام تغییرات قابل توجه پیشرفت بیماری در افراد است. تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت، سهم پرداختی بیمار از هزینه بستری به صورت میانگین ۳۷ درصد بود. البته در مورد برخی از بیماران این رقم تا ۹۵ درصد هم میرسید که اتفاقا پرهزینهترین پروندهها را شامل میشد. ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای خرید دارو، تجهیزات مصرفی و تصویربرداریهای پزشکی امری رایج بود که اگر هزینههای آنها به رقم فوق اضافه شود، سهم بیمار از هزینههای درمانی بیشتر نیز میشد. به عبارت دیگر، هزینههای مستتر و اعلام نشدهای نیز به بیماران تحمیل میشد که در هیچ صورت حسابی به آنها اشاره نمیشد. با اجرای طرح تحول سلامت، اقلام دارویی موجود در بیمارستانها از ۳۲۰ قلم به ۷۵۰ و به همین ترتیب دسترسی به ملزومات مصرفی نیز افزایش یافت. در واقع بیمار دیگر لازم نبود خود برای تهیه آنها اقدام کند. اقدامی که بارها از طرف مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اعلام و ذکر شد که ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی ممنوع است.
  • دیسپلازی کلیوی
  • هنگام رنگ کردن دستکش بپوشید
  • نارکولپسی (حملهی خواب)
  • کد ملی خود را در صفحه جدید وارد کنید
آنها بعد از اتمام تحصیلات باید چند سال در مناطق محروم فعالیت کنند تا بتوانند امتیاز و مجوز راهاندازی مطب خصوصی را بگیرند. دکتر علویان در این باره نیز اظهار داشت: در زمینه تعرفههای پزشکی هم مشکلات و بیعدالتی زیادی وجود دارد. حتی در کشورهای همسایه و فقیر ما، هم میزان دریافتی پزشکان از ایران بالاتر است. بسیاری از آنان مطبهای خود را بهدلیل عدم تراز مالی تعطیل کردهاند، چون ادامه فعالیت با این وضع، ممکن نیست. رژیم دوکان چیست؟ وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعرفه فعلی «یکسوم» مبلغی است که باید باشد. مجموعهِ این اتفاقات و شرایط، پزشکان و کادر درمان ما را روانه دیگر کشورها میکند. مهاجرت پزشکان ایران روز بهروز بیشتر میشود، درحالیکه تکتک آنها سرمایههای ملی هستند. او درباره نگرش جامعه ایران به پزشکان هم گفت: بخشهایی از جامعه ما پزشکستیزند. بیمار یکی از پزشکان اصفهان در اتاق عمل مرد. آن پزشک توسط خانواده متوفی تهدید و حتی درب خانهاش به آتش کشیده شد.

فواید رژیم مدیترانه‌ای و عوارض سنگ کیسه صفرا

۶ بازديد ۰ نظر


روانشناسی زیرشاخههای متفاوتی مثل روانشاسی کودک یا اعتیاد دارد. روانشناسی بالینی یکی از زیرشاخههای این تخصص است که به تشخیص و درمان بیماریهای روانی مربوط است. یک روانشناس میتواند بر اساس تشخیص و ارزیابی علائم روانی مراجعه کننده، عوارض سنگ کیسه صفرا از روشهای درمانی مختلفی مانند درمان شناختی - رفتاری (CBT) و رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) را پیش بگیرند. در هر حال بعضی از مراجعهکنندگان به روانشناس برای درمان نیاز به مصرف دارو هم دارند و در این مرحله روانشناس با کمک پزشک برای آنها دارو تجویز میکند. مثلا در کنترل اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی درمان فقط از طریق رواندرمانی بسیار سخت و گاهی غیرممکن است، در نتیجه از مداخلات دارویی هم استفاده میشود. مردم معمولا از اصطلاح مشاور و رواندرمانگر به جای یکدیگر استفاده میکنند اما باید بدانید با اینکه هر دو براساس مکالمه درمانی کار میکنند اما دو تخصص متفاوت هستند. مشاوران پزشکهایی در سطح کارشناسی ارشد هستند که به درمان افرادی با مشکلی خاص مشغول میشوند. بعضی از مشاوران در زمینهی درمان بیماریهای روانی تخصص دارند و بعضی دیگر در حوزهی سلامت روان، مثل مشاورهی ازدواج یا اعتیاد، فعالیت میکنند.پزشکی و سلامت تهرانخطر اضافه وزن و چاقی در بیمارهایی با اختلالات روانپزشکی در مقایسه با افرادی که به این اختلالات مبتلا نیستند، بیشتر است. ممکن است درمانهای خاص موجب اضافه وزن یا تغییر در ترکیب بندی بدن شود؛ که شامل انسولین سولفونیلور آتیپیکال آنتیپ سایکتیک، تیازولیدیندیون، داروهای ضدافسردگی، استریودز نمونههای خاص آنتی کالوانسنت، فنیتوئین، والپروات، پیزوتیفن و برخی از اشکال هورمونال کانتراسپشن. در حالی که تأثیرات ژنتیکی برای درک چاقی مهم هستند، آنها نمیتوانند این افزایش دراماتیک را که در برخی از کشورهای خاص یا بهطور همگانی دیده شده، تشریح کنند. اگر چه این دیدگاه که مصرف انرژی زیاد موجب چاقی در افراد میشود، مورد قبول است، علل تغییرات در این دو عامل در مقیاس اجتماعی بیشتر مورد بحث است. تئوری هایی به عنوان علت این امر بیان شدهاست اما بسیاری معتقدند که حاصل ترکیب عوامل گوناگون است. رابطه بین طبقه اجتماعی و BMI بهطور جهانی متفاوت است. یک بررسی در سال ۱۹۸۹ دریافت که در کشورهای توسعه یافته، زنان از طبقه اجتماعی بالا کمتر متمایل به چاقی بودهاند. در حقیقت این بیمهنامه برای کارگرهای فصلی که در مدت زمان مشخص مشغول به فعالیت هستند، بسیار مناسب است. بیمهنامه سلامت ایرانیان هم همانند بیمه همگانی است تنها با این تفاوت که در این بیمهنامه باید حق بیمه پرداخت کرد تا بتوان از خدمات آن بهره مند شد. علت پرداخت حق بیمه این است که شما با تحت پوشش بودن بیمه سلامت ایرانیان میتوانید از خدمات بیمه تکمیلی هم استفاده کنید. نکته: با بیمه تکمیلی میتوان هزینههای قابل توجهی از درمان بیماری را پرداخت کرد. ثبت نام هر ساله در سامانه بیمه سلامت یکی از معایب این بیمهنامه است. زیرا در گذشته افراد فقط یک بار ثبت نام میکردند و تا زمانی که تحت پوشش بیمه دیگری قرار نمیگرفتند، تحت حمایت و پوشش بودند، اما اکنون باید به صورت سالانه ثبت نام و پرداخت حق بیمه انجام شود. توجه کنید که مقدار مبلغ پرداختی هر شخص، متناسب با انتخاب طرح مورد نظر از میان مجموع طرحهای بیمه سلامت ایرانیان است. نکته: البته که نداشتن بازنشستگی و دریافت مستمری برای بسیاری از افراد جزو معایب بیمهای نیست، اما برخی دیگر این مورد را یکی از پوششهای قابل اهمیت میدانند. فقط در سال ۲۰۱۵ در ایالات متحده، بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در این حوزه کلاهبرداری شده است. بههمیندلیل، این صنعت بهشدت به سامانهای نیاز دارد که قابلیتهایی برای تأیید و بررسی صحت امور داشته باشد. بلاک چین میتواند این نیاز را برطرف کند و بنابراین اجرای یک سامانهی مبتنی بر بلاک چین در صنعت بهداشت جهانی واقعا ضروری است. نظام پزشکی فعلی، از بخشهای جداگانه و متمرکز بسیار زیادی تشکیل شده است. بیمارستانهای دولتی و خصوصی، کلینیکها، درمانگاهها، کلینیکهای تشخیصی، مطبهای خصوصی و بخشهای دیگری که هر یک بهطور جداگانه فعالیت میکنند. مسلما از چنین مجموعهی بزرگ و پراکندهای از سازمانهای دولتی و خصوصی انتظار نمیرود کارایی چندانی داشته باشند. برای روشنشدن موضوع، فقط شهر بوستون بهتنهایی حدود ۲۶ سامانهی مختلف برای ثبت اطلاعات پزشکی الکترونیکی دارد. این پراکندگی نوعی هرجومرج بههمراه دارد و دغدغهی بزرگی برای حوزهی سلامت است. بههمیندلیل، متخصصان این حوزه با تشکیل تیمی از محققان سراسر جهان تصمیم دارند با همکاری یکدیگر راهی برای حل این مشکل پیدا کنند. در یک مقایسه، موشی که توانایی تولید لپتین را نداشت، در برابر موش نرمال (راست)، دچار مرض چاقی شدهاست (چپ) بهطور خلاصه، بسیاری از مکانیزمهای ممکن فیزیولوژی بیماریشناسی شامل افزایش و بر جای ماندن مرض چاقی میباشد. این رشته تحقیقاتی تقریباً تا زمان کشف لپتین در سال ۱۹۹۴ به نتایج مهمی دست نیافت. از زمان این کشف، مکانیزمهای هورمونی بسیار دیگری مشخص شدند، که در تعدیل اشتها و غذای دریافتی، الگوهای ذخیرهسازی بافتهای چربی و افزایش مقاومت انسولین سهیم میباشند. پس از کشف لپتین، گرلین، انسولین، ارکسین، پی - وای - وای ۳-۳۶، کولیسیستوکینین، آدیپونکتین، مانند بسیار از دیگر واسطهها، مورد مطالعه قرار گرفتند. آدیپوکینها واسطههایی هستند که به وسیله بافت چربی تولید میشوند. به نظر میرسد نقش آنها اصلاح کردن بسیاری از بیماریهای مربوط به چاقی میباشد. به نظر میرسد لپتین و گرلین مکمل یکدیگر در تأثیر بر اشتها میباشند. با تولید گرلین به وسیله معده، اشتهای کوتاه مدت کنترل میشود.
  • درد در ناحیه پشت
  • پوست پروانهای
  • خواب کافی: داشتن زمان کافی برای استراحت و آسایش
  • سایش قرنیه
انجام چکاپ ادواری و معاینات دورهای مطابق ماده ۹۲ قانون کار اجباری است (این قانون شامل دو تبصره است) و باید حداقل یک بار در سال در مراکز درمانی مورد تأیید صورت گیرد. این آزمایشات با هدف ارزیابی مجدد سلامت کارکنان و تشخیص بهموقع بیماری (در صورت وجود) انجام میشود. شناخت بیماری در مراحل اولیه بیماری به کنترل و درمان آن کمک کرده و هزینههای درمان را کاهش میدهد. هزینه چکاپ ادواری بر عهده کارفرماست. نیازی نیست تا برای انجام آزمایش طب کار به آزمایشگاه بروید، تنها کافی است کلیک کنید! انسداد روده چیست ؟ یکی از موارد مهمی که ممکن است هر کسب و کاری را با مخاطرات متعددی مواجه نماید آلوده بودن نیروهای انسانی آن به مواد مخدر است. استخدام چنین افرادی باعث بروز مشکلات رفتاری و بهداشتی در محل کار شده و بهرهوری و بازدهی کار را به شدت تنزل میدهد. به همین سبب، یکی از تستهای بسیار مهم در بدو استخدام و نیز در ارزیابیهای مسمتر کارمندان چه در شرکتهای خصوص و چه سازمانهای دولتی انجام آزمایش اعتیاد و جلوگیری از استخدام و فعالیت افراد معتاد است.
  • بیماری ناشی از صید و شکار حیوانات
  • کارت پایان خدمت به همراه فتوکپی آن
  • تغییرات خلقی
  • اختلال اضطراب فراگیر
  • پرهیز از مصرف الکل و مواد مخدر
  • رتینوپاتی دیابتی
  • تشخیص زودهنگام بیماریها و درمان به موقع آنها
  • هوش و توانمندی های ذهنی،
کلینیکالکی ابزار دیتابیس پزشکی متعلق به الزویر (کمپانی انتشاراتی) است. این وبسایت دسترسی به کتابخانهی پزشکی عظیمی را فراهم میکند که توسط الزویر به چاپ نیز رسیده است. این پایگاه داده توسط تیم مرجع بالینی در الزویر ایجادشده است. برای ایجاد پایگاه داده، طی حدود دو سال با بیش از 2000 پزشک در سطح جهان مشورت شد. مدسننت یک سایت اطلاعات پزشکی و متعلق به شرکت وبامدی است. این وبسایت خبرنامهها، اطلاعات پزشکی و موارد دیگری را به خوانندگان ارائه میدهد. تمام محتوایی که در آن یافت میشود از کیفیت بالایی برخوردار است زیرا توسط پزشکان دارای بورد تخصصی تولیدشده است. این محتوا برای کسانی که مایلند نگاهی ژرف به موضوعات مختلف سلامتی داشته باشند عالی است. انجمن پزشکی آمریکا، موسسهای است که برای پزشکان ایالاتمتحده ایجادشده است. این انجمن باهدف ارتقاء هنر پزشکی و ارتقاء علم به نفع سلامت عمومی، تلاش میکند. اگر به دنبال آخرین پیشرفتهای پزشکی هستید، وبسایت انجمن نقطهی شروع خوبی است. انستیتوی ملی سلامت آژانسی است که توسط دولت آمریکا اداره میشود. این آژانس بهمنظور انجام تحقیقات پزشکی تأسیسشده و توسط ادارهی بهداشت و خدمات انسانی اداره میشود. آژانس شامل 27 مرکز و موسسهی مجزا است که همگی به تحقیقات پزشکی اختصاص یافتهاند. این وبسایت منبع مهمی برای پزشکان فیلدهای مختلف پزشکی است و اطلاعات مهم و داوری شده را بهصورت رایگان در دسترس قرار میدهد. در هر فیلدی از پزشکی باشید، سایت انستیتوی ملی سلامت را بسیار مفید خواهید یافت. هدف آن شناخت علتها، پیشگیری، ردیابی، تشخیص، درمان و کنترل بیماری است. اپوکراتس یک اپ مرجع موبایل است که دادههای مرجع پزشکی در مورد بیماریها، تشخیص، داروها و مدیریت بیمار را ارائه میدهد. این برنامه برای پزشکان و سایر متخصصان دنیای پزشکی طراحیشده است. کاربران میتوانند دوز دارو، تداخلات دارویی، اخبار پزشکی، مدیریت بیماری و تشخیص بیماری را در آن چک کنند.

جامعه شناسی پزشکی و سلامت

سلامت جسمانی عاملی بسیار مهم در کیفیت زندگی است. در زبان انگلیسی واژه health یا سلامتی از واژه hale منشا می گیرد. Hale به معنای تمامیت، جامع و کامل بودن، دارای وضعیت خوب یا عالی است. اغلب اوقات تعریف سلامتی به سلامت جسمانی محدود میشود. اما به طور کلی سلامت جسمانی شامل تعادل فعالیت بدنی، تغذیه و سلامت ذهنی برای نگه داشتن بدن در شرایط مطلوب است. از نظر سازمان جهانی بهداشت (WHO) سلامتی صرفاً به عدم ابتلا به بیماری یا نواقص دیگر اطلاق نمیشود؛ بلکه حالتی است که فرد در آن، از وضعیت جسمی، روانی و اجتماعی کاملا عالی برخوردار باشد. به فرد یا پدیدهای که دارای تندرستی باشد، تندرست یا سالم گفته میشود. سلامتی جسمی شامل همه قابلیت های جسمی بدن است. اما حس تندرستی مفهومی نسبی است. زیرا هر کس نسبت به وضعیت سلامتی خود تعریف متفاوتی دارد. ممکن است یک فرد معلول خود را تندرست حس کند اما اطرافیانش این حس را نداشته باشند. در بسیاری از مراجع و منابع رسمی سلامتی شامل هفت مولفه است.

پزشکی و سلامت چیست

با وجود این، این جهش در سایر گونهها نیز وجود دارد؛ بنابراین، شاید نباید آنچنان باعث ایجاد نگرانی شود. ولی همچنین، وی به این نکته اشاره کرد که گونهی دلتا پلاس تفاوت چندانی با گونهی دلتا ندارد. همچنین، سایر کارشناسان به نکتهی سومی نیز اشاره کردهاند؛ نکتهای دربارهی قدرت بالقوهی این گونه در کاهش تاثیر درمانهای پادتن مونوکلونال. شواهدی وجود دارند که نشان میدهند، بسیاری از واکسنهای کووید ۱۹ موجود برای گونهی دلتای قدیمی میتوانند از نیاز به بستری شدن بیماران و وخیم شدن بیماریشان پیشگیری کنند. واکسنهای فایزر و آکسفورد-آسترازنکا بسیار اثربخش هستند؛ زیرا اثربخشی آنها پس از تزریق هر دو دوز، به ترتیب ۹۶ و ۹۲ درصد است. همچنین، مطالعات بر روی واکسنهای مدرنا و کوواکسین نیز نشان میدهند این دو واکسن نیز قابلیت خنثیسازی این گونه از ویروس را دارند. در حال حاضر، دادههای موجود در خصوص اثربخشی این واکسنها در برابر گونهی دلتا پلاس کرونا کافی نیستند، ولی هنوز هیچ نشانهی آشکاری از ابتلای افراد واکسینه شده به این گونه از کرونا مشاهده نشده است. به علاوه، هیچ کشوری که درگیر این گونه از ویروس کرونا باشد تاکنون گزارشی در خصوص افزایش آماری این عفونت ارائه نداده است.
  • کالامین کرم موضوعی 8 درصد 30 گرم
  • دورههای افسردگی
  • بیماری ها
  • سن و جنسیت افراد
  • سندرم پاهای بیقرار
  • پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه
چاقی کودکی در قرن ۲۱ به عنوان یک اپیدمی نسبی با افزایش نسبتها هم در جهان توسعه یافته و هم در جهان در حال توسعه، مطرح گردید. نسبت چاقی در پسرهای کانادایی از مقدار ۱۱٪ در سال ۱۹۸۰ به بالای ۳۰٪ در سال ۱۹۹۰ رسید، در حالی که در مدت زمان مشابه این مقدار در میان پسرهای برزیلی از ۴٪ به ۱۴٪ افزایش یافت. با وجود چاقی در میان افراد بالغ، عوامل مختلف زیادی منجر به افزایش میزان چاقی کودکی میشود. عقیدهها بر این بود که تغییر رژیمهای غذایی و کاهش فعالیتهای بدنی دو عامل مهم در افزایش نسبتهای اخیر بودهاست. به دلیل اینکه چاقی دوران کودکی در دوران جوانی نیز ادامه مییابد و با تعدادی فواید رژیم مدیترانه‌ای از بیماریهای مزمن در ارتباط است، بچههایی که چاق هستند اغلب مورد آزمایش فشار خون، دیابت، چربی بالا و چربی کبد قرار میگیرند. درمانهایی که در کودکان مورد استاده قرار گرفتهاست درمانهای زندگی گونه اولیه و روشهای تکنیکی است، گرچه تلاشها برای افزایش فعالیت در کودکان موفقیتهای کمی داشتهاست.